Награда за најбољу представу – 1 награда;
Награда за режију – 1 награда;
Награда за глумачко остварење: 4 награде;
– најбоља женска улога – 1 награда;
– најбоља мушка улога – 1 награда;
– награда за најбољу младу глумицу – 1 награда;
– награда за најбољег младог глумца – 1 награда;
Награда за сценографско остварење – 1 награда;
Награда за костимографско остварење – 1 награда;
Награда за оригиналну сценску музику – 1 награда;
Награда за сценски покрет – 1 награда;
Награда округлог стола критике – 1 награда;
Специјална награда – 1 награда;
Награда жирија новинара– 1 награда.

 

 


 

 

Изабрани добитници награда 4. Фестивала ,,Театар на раскршћу”

Четврти позоришни фестивал балканског културног простора ,,Театар на раскршћу“, који се и ове године одржава у термину од 4. до 10. септембра 2023. године у Народном позоришту Ниш, вечерас ће бити завршен свечаном доделом награда и премијерним извођењем представе ДЕКАМЕРОН, у режији Дејана Пројковског, копродукција ЈУ Градског позоришта Подгорица, Црна Гора, Културног центра Бар – Фестивал Барски љетопис, Црна Гора и Народног позоришта Ниш

 

У оквиру такмичарског дела програма публика је имала прилику да погледа 6 представа:

Вилијам Шекспир МАГБЕТ, режија Јагош Марковић, Народно позориште у Београду, Србија (4. септембар);

Ј. Б. П. Молијер ШКРТАЦ, режија Дора Ружђак Подолски, Сатиричко казалиште Керемпух, Загреб, Хрватска (5. септембар);

Александар Поповић, НОЋНА ФРАЈЛА, режија Бранислав Мићуновић, Народно позориште Ниш, Србија (6. септембар);

Иво Андрић ГОСПОЂИЦА, режија и адаптација Ђурђа Тешић, ЈУ Народно позориште Републике Српске, Бања Лука, БиХ / Република Српска (7. септембар);

Бранислав Нушић, ПОКОЈНИК, режија Егон Савин, Црногорско народно позориште и Центар за културу Тиват, Црна Гора (8. септембар);

Сташа Прах, ЛЕПА ВИДА, режија Марјан Нећак, копродукција Гледалишчe Копер – Театро Каподистрија, Словенија и Словенско стално гледалишчe Трст, Италија (9. септембар);

Одлуке о наградама доносио је стручни жири фестивала, жири округлог стола критике и новинарски жири.

Стручни жири у саставу: председник Васил Василев, редитељ и управник Националног театра “Иван Вазов” у Софији, проф. др Ненад Новаковић, експерт за електронске медије и менаџмент у култури (БиХ), Ирена Шаровић, балерина, кореографкиња и дипломирана драматуршкиња (Србија), др Милица Бајић Ђуров, сценографкиња и костимографкиња (Србија) и Душан Ковачевић, глумац и продуцент( Црна Гора) донео је следећу одлуку:

 

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ СТРУЧНОГ ЖИРИЈА

На основу одгледаних свих шест такмичарских представа на Фестивалу драме и позоришта балканског културног простора „Театар на раскршћу“, у организацији и продукцији Народног позоришта Ниш, стручни жири у саставу Васил Василев, председник жирија, Ненад Новаковић, Душан Ковачевић, Ирена Шаровић и Милица Бајић Ђуров једногласно је донео одлуку да се доделе следеће награде:

  1. Специјалну награду за драматизацију романа „Госпођица“Иве Андрића, додељујемо Вањи Ејдус, за истоимену представу у извођењу Народног позоришта Републике Српске из Бањалуке, за изузетно успелу транспозицију комплексног текста у препознатљив и јасан сценски наратив, који не напушта основну идеју и поруку Андрићевог романа. Вештим наративом и пажљиво одабраним драмским пунктовима, успела је да донесе савремену и тачну адаптацију, која кореспондира са данашњим временом и публиком.

 

  1. Специјална награда за колективну игру се додељује ансамблу представе „Ноћна фрајла“ у извођењу Народног позоришта Ниш.

Јасно вођеном и редитељски дефинисаном колективном игром, актери плету и градирају ток радње, мењајући динамику и атмосферу комада, која ефектно и без празног хода оставља снажан целокупни утисак.

 

  1. Награда за сценски покрет се додељује Емиру Фејзићу за представу „Госпођица“ у извођењу НП РС из Бањалуке.

Креативно осмишљеним средствима сценског покрета, он доприноси да наратив, проток времена и редитељски резови добију флуентност која доноси јасну причу, те ток радње потцртава на оригиналан и јасан начин.

 

  1. Марјан Нећак добитник је награде за најбољу сценску музику у представи „Лепа Вида“ у извођењу Народног гледалишча из Копра и Словенског сталног гледалишча из Трста.

Вештим комбиновањем и поигравањем музике, инструмената и вокала, аутор нас води кроз емоцију и атмосферу која дефинише читаву представу.

 

  1. Награда за најбољи костим додељује се Барбари Боурек за представу „Шкртац“ у извођењу Сатиричког казалишта „Керемпух“ из Загреба. Промишљено костимографско решење представља кохезију епохе и савременог костима, која на најбољи начин истиче ликове и дух самог комада.

 

  1. Весна Поповић добитница је награде за најбоље сценографско решење у представи „Покојник“ Црногорског народног позоришта Подгорица и Центра за културу Тиват.

Вештим поигравањем просторном перспективом, колоритом, као и превођењем екстеријера у ентеријер и обратно, искусно потцртава карактер ове комедије менталита.

 

  1. Овогодишњи лауреат награде за младог глумца је Јован Јовановић, који харизматично и доминантно доноси лик Магдафа у представи „Магбет“ Народног позоришта из Београда.

 

  1. Једногласном одлуком стручног жирија награда за најбољу мушку улогу додељена је Хрвоју Кечкешу за улогу Харпагона у представи “Шкртац“ Сатиричког позоришта Керемпух.

Уверљивом и лепршавом игром апсолутно влада сценом и кроз низ глумачких решења, од комичних до готово карикатуралних валера, доноси лик тврдице, који на концу оставља утисак позитивног карактера кога је немогуће не волети.

 

  1. Слађана Зрнић у улози Госпођице у истоименој представи Народног позоришта Републике Српске из Бања Луке, својом вештом, карактерном и уверљивом глумом доноси лик Рајке Радаковић, чија трагична судбина никога не оставља равнодушним. Од девојчице до зреле жене, суптилно, али и катарзично пратимо емоцију и сву комплексност лика који тумачи, чиме је дефинитивно оправдала награду за најбољу женску улогу Фестивала.

 

  1. Стручни жири је без дилеме одлучио да овогодишњи добитник награде за најбољу режију буде Бранислав Мићуновић за представу „Ноћна фрајла“ у извођењу Народног позоришта Ниш.

Промишљеним и наизглед једноставним приступом успева да комплексан драматуршки и глумачки наратив пренесе на савремен и ефектан начин, који дефинитивно оставља снажан утисак.

 

  1. Круна и можда најјачи целокупни утисак ове селекције је дефинитивно изведба представе “Госпођица“ Народног позоришта Републике Српске из Бањалуке, која својом посвећеном колективном игром и са искрено и даровито донесеним ликовима, на чист и уметнички начин подсећа због чега традиционални театар није пролазна категорија, чиме заслужено односе награду за најбољу представу у целини.

 

Жири округлог стола критике у саставу: проф. др Миливоје Млађеновић, Сомбор, писац и театролог, Наташа Гвозденовић, новинарка и позоришна критичарка, Нови Сад, др Сашо Огненовски, позоришни критичар, Битољ, Оливeра Милошeвић, новинарка и тeатролошкиња и Јелена Поповић, драмaтург и педагог, Ниш и Игор Бурић, новинар и позоришни критичар, Нови Сад, донео је следећу одлуку:

 

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ ЖИРИЈА OКРУГЛОГ СТОЛА КРИТИКЕ

Награда Округлог стола критике за најбољу представу додељена је Сатиричком казалишту Керемпух, Загреб, Хрватска, за представу ,,Шкртац“.

„Шкртац“ је претстава која је актуелна и референтна на неколико нивоа: стилском, значенском и концептуалном. Редитељски концепт има еластичну компоненту која на сцени увлачи фантастичне импровизације које су амалгам талента глумаца чија је, с друге стране, типологија врло прецизно и егзалтно одређена. Управо те импровизације отварају и референтну компоненту која одваја овај сјајни текст (један од неколико којих Молијер није написао у стиху) од своје класичне структуре у паралелне актуелне примере и којег чини универзалним не само на разини приче, него и на разини значења.

 

Жири новинара у саставу: председник Миљана Николић – Belle Amie, Татјана Њeжић – Блиц и Борка Голубовић Требјешанин –  Политика  донeо је следећу одлуку:

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ НОВИНАРСКОГ ЖИРИЈА

Новинарски жири IV фестивала „Театар на раскршћу“ једногласно је донео одлуку да је најбоља представа овогодишње манифестације „Магбет“ В.Шекспира у режији Јагоша Марковића, Народног позоришта у Београду.

 

Маестралном глумачком игром ансамбла предвођеног Небојшом Дугалићем, убедљивом и снажном редитељском поставком представа ,отварајући сву потентност слојева чувеног комада, инспиративно и позоришно пунокрвно фокусира отелотворење вивисекције механизама који (и) данашњег човека одводе с оне стране и морала и људскости, и чине да приклањајући се најлошијем делу себе постану злочинци, и дословно и метафорично, и према другима и према себи, и као појединци и као друштво.

Scroll