Svečano otvorena Mala scena Narodnog pozorišta Niš.

Ceremonija je započeta obraćanjem direktora pozorišta Spasoja Ž. Milovanovića i potpredsednice Vlade Republike Srbije i ministarke kulture Maje Gojković, koja je istakla da je ovo prva novoizgrađena pozorišna scena u našoj zemlji nakon više decenija, a da je država investiranjem 1,27 miliona evra u ovaj projekat pokazala koliko su ulaganje u kulturu i njena decentralizacija bitni za ukupni kvalitet života u jednom gradu i državi.

,,Dobrodošli na jednu od zlatnih stranica našeg pozorišta. Samo 9 godina posle pripajanja Niša matici, posle gotovo 500 godina pod ropstovom Osmanlijskog carstva, formirano je Narodno pozorište Niš. Najbitnije osobe Stevan Sremac i Mihalo Dimić, kao prvi upravnik, formirali su Narodno pozorište. Od tada do danas ono radi u kontinuitetu. Godine 1938. završena je zgrada, 1956. dograđena i od tada do danas nikada temelj nije sređivan. Zato je ovo veliki trenutak. Nije svakidašnja situacija da se gradi pozorište” – rekao je Milovanović.

Gojković je naglasila da se danas ispisuju nove stranice istorije i otvara jedno značajno poglavlje ne samo za Narodno pozorište i grad Niš već i za čitavu kulturnu scenu Nišavskog okruga i naše zemlje, kao i da je počastvovana Zahvalnicom Narodnog pozorišta Niš, koju joj je uručio direktor ustanove Spasoje Ž. Milovanović, jer je to dodatni podstrek za nastavak zajedničkog ulaganja u kulturu i razvoj pozorišnog života širom Srbije.

„Jedno od prvih mesta na pozorišnoj mapi Srbije danas postaje bogatije za jednu novu scenu, na radost glumaca, režisera i drugih pozorišnih pregalaca, kao i svih građana ovog lepog i kulturno-istorijski izuzetno važnog grada za ceo naš narod i državu, pogotovo ako imamo u vidu da je ovo prva novoizgrađena pozorišna scena u našoj zemlji nakon više decenija“, ukazala je Gojković.

Podsećamo, pred sam kraj 2022. godine počeli su i prvi radovi na dugoočekivanoj izgradnji Male scene.

Nakon svečanog otvaranja, usledilo je izvođenje predstave “Sladoled” Mira Gavrana, u režiji Spasoja Ž. Milovanovića.

 

            

 


Scroll