Представа ,,Живот је сан“ Театра Зонг, антиутопијска хорор прича заснована на драми „Живот је сан“ Педра Калдерона де ла Барке и ауторски пројекат Дине Маркове и Бојана Арсова, биће одиграна сутра у 19.30 у оквиру главног програма фестивала ,,Театар на раскршћу“.

 

Адаптација и режија: Дина Маркова

Визуелни идентитет и костими: Бојан Арсов

Кореографија и пластика: Бојан Арсов

Фотографија: Јордан Расин, Стефан Н. Штерев

 

Улоге:

Бојан Арсов

Вјара Коларова

Константин Икономов

Ралица Петрова

Румен Михајлов

Венцислав Сариев

Калојан Катинчаров

Ирина Прванова – харфа

 

Напомена:

Земља. Европа. Пољска.

Година? Није битна.

Живот је сан мрачна је прича која безбрижне дечје игре супротставља политичким играма и манипулацијама. У мутираној, радиоактивној стварности створење се само рађа и бива напуштено: али шта је оно – затвореник, принц? Шта човека чини чудовиштем, како мутира оно што је људско у њему? Ако се зрелост у свету чудовишта манифестује у томе да постане чудовиште, какву будућност онда култивишемо за себе? Какав је свет који сањамо, какав сан живимо?

 

О пројекту:

Живот је сан први је професионални целовечерњи пројекат редитељке Дине Маркове и први пројекат Бојана Арсова као кореографа, визуелног уметника и костимографа. То је уједно и први професионални пројекат наше тимске сарадње.

У жанру антиутопијске хорор приче, Дина и Бојан стварају паралелни свет универзалне европске земље, назване Пољска, у којој владају доминација и терор, а рат чека. Ова мрачна прича прожима потрагу принца Сигизмунда за оним „Шта је живот?“. Калдеронов текст је исечен до суштине, адаптиран и трансформисан од стране редитеља, фокусиран на Сигизмундову потрагу за суштином самог живота и на откривање његове праве природе, током целе представе.

Свет перформанса је црно-бели – као што су снови. Четворо мердевина и једна црна планета, која симболизује антиутопијску мрачну Земљу, визуелно су окружење представе. Планета се претвара у црни месец, а затим у клатно, које Базилио користи за хипнозу Сигизмунда. Мердевине постају затвор, палата, па чак и крила, када Сигизмунд умисли да је краљ птица и покуша да побегне из своје тамнице.

Један од главних фокуса нашег рада био је на физичком изразу тела глумаца. Тражили смо парадоксе – тела, аперцепције, у раду са текстом и покретом. Експериментисали смо на Брехтовом принципу ефекта отуђења, а истовремено са Артаудовим сном о тоталном театру и неким глумачким техникама Гротовског… Пробе су нам биле као „лабораторија“, вежбали смо у касним сатима, током целе године, дали смо себи времена и слободе да истражимо и експериментишемо са различитим средствима и облицима пре формирања коначне верзије перформанса.

Свака сцена је изграђена са пуно маште и има много укрштања са поп културом, стриповима и савременом Европом, јер смо желели да направимо универзалну причу од Калдероновог комада. Конкретно, прича о изгубљеном детету, напуштеном и претвореном у звер, могла би се тумачити као универзална прича о нашој деци и њиховом одрастању, у деградирајућој цивилизацији, лишеној идеала и вредности, и о томе колико смо далеко отишли на путу за пакао.

Наш главни циљ је да допремо до младих људи и натерамо их да се запитају: Ко је права звер? Ко су нови Франкенштајни нашег века? Желели бисмо да младим људима дамо храброст да постану оно што сами желе, a не оно што им је  наметнуто и да виде слободу изнутра заједно са границама споља.

 

Цeна картe je 800 динара.

Цeна комплeта карата за главни програм Фeстивала који обухвата укупно сeдам прeдстава (од 08. до 14. сeптeмбра) јe 2800 динара.

Процeдура за улазак на Фeстивал подразумeва:

Прилог потврдe о вакцинацији, у било ком облику или

Сeртификат о прeлeжаном ковиду, али нe старији од 6 мeсeци или

Нeгативан ПЦР, нe старији од 72ч или

Било који брзи антигeнски нe старији од 48ч

За свe посeтиоцe Фeстивала, поликлиника ,,Хуман” ћe омогућити антигeнско тeстирањe у поликлиници по цeни од 700 динара. Купљeна карта сe показујe на увид, а рeзултати стижу у року од пола сата.

 


Scroll