Predstava ,,Život je san“ Teatra Zong, antiutopijska horor priča zasnovana na drami „Život je san“ Pedra Kalderona de la Barke i autorski projekat Dine Markove i Bojana Arsova, biće odigrana sutra u 19.30 u okviru glavnog programa festivala ,,Teatar na raskršću“.

 

Adaptacija i režija: Dina Markova

Vizuelni identitet i kostimi: Bojan Arsov

Koreografija i plastika: Bojan Arsov

Fotografija: Jordan Rasin, Stefan N. Šterev

 

Uloge:

Bojan Arsov

Vjara Kolarova

Konstantin Ikonomov

Ralica Petrova

Rumen Mihajlov

Vencislav Sariev

Kalojan Katinčarov

Irina Prvanova – harfa

 

Napomena:

Zemlja. Evropa. Poljska.

Godina? Nije bitna.

Život je san mračna je priča koja bezbrižne dečje igre suprotstavlja političkim igrama i manipulacijama. U mutiranoj, radioaktivnoj stvarnosti stvorenje se samo rađa i biva napušteno: ali šta je ono – zatvorenik, princ? Šta čoveka čini čudovištem, kako mutira ono što je ljudsko u njemu? Ako se zrelost u svetu čudovišta manifestuje u tome da postane čudovište, kakvu budućnost onda kultivišemo za sebe? Kakav je svet koji sanjamo, kakav san živimo?

 

O projektu:

Život je san prvi je profesionalni celovečernji projekat rediteljke Dine Markove i prvi projekat Bojana Arsova kao koreografa, vizuelnog umetnika i kostimografa. To je ujedno i prvi profesionalni projekat naše timske saradnje.

U žanru antiutopijske horor priče, Dina i Bojan stvaraju paralelni svet univerzalne evropske zemlje, nazvane Poljska, u kojoj vladaju dominacija i teror, a rat čeka. Ova mračna priča prožima potragu princa Sigizmunda za onim „Šta je život?“. Kalderonov tekst je isečen do suštine, adaptiran i transformisan od strane reditelja, fokusiran na Sigizmundovu potragu za suštinom samog života i na otkrivanje njegove prave prirode, tokom cele predstave.

Svet performansa je crno-beli – kao što su snovi. Četvoro merdevina i jedna crna planeta, koja simbolizuje antiutopijsku mračnu Zemlju, vizuelno su okruženje predstave. Planeta se pretvara u crni mesec, a zatim u klatno, koje Bazilio koristi za hipnozu Sigizmunda. Merdevine postaju zatvor, palata, pa čak i krila, kada Sigizmund umisli da je kralj ptica i pokuša da pobegne iz svoje tamnice.

Jedan od glavnih fokusa našeg rada bio je na fizičkom izrazu tela glumaca. Tražili smo paradokse – tela, apercepcije, u radu sa tekstom i pokretom. Eksperimentisali smo na Brehtovom principu efekta otuđenja, a istovremeno sa Artaudovim snom o totalnom teatru i nekim glumačkim tehnikama Grotovskog… Probe su nam bile kao „laboratorija“, vežbali smo u kasnim satima, tokom cele godine, dali smo sebi vremena i slobode da istražimo i eksperimentišemo sa različitim sredstvima i oblicima pre formiranja konačne verzije performansa.

Svaka scena je izgrađena sa puno mašte i ima mnogo ukrštanja sa pop kulturom, stripovima i savremenom Evropom, jer smo želeli da napravimo univerzalnu priču od Kalderonovog komada. Konkretno, priča o izgubljenom detetu, napuštenom i pretvorenom u zver, mogla bi se tumačiti kao univerzalna priča o našoj deci i njihovom odrastanju, u degradirajućoj civilizaciji, lišenoj ideala i vrednosti, i o tome koliko smo daleko otišli na putu za pakao.

Naš glavni cilj je da dopremo do mladih ljudi i nateramo ih da se zapitaju: Ko je prava zver? Ko su novi Frankenštajni našeg veka? Želeli bismo da mladim ljudima damo hrabrost da postanu ono što sami žele, a ne ono što im je  nametnuto i da vide slobodu iznutra zajedno sa granicama spolja.

 

Cena karte je 800 dinara.

Cena kompleta karata za glavni program Festivala koji obuhvata ukupno sedam predstava (od 08. do 14. septembra) je 2800 dinara.

Procedura za ulazak na Festival podrazumeva:

Prilog potvrde o vakcinaciji, u bilo kom obliku ili

Sertifikat o preležanom kovidu, ali ne stariji od 6 meseci ili

Negativan PCR, ne stariji od 72č ili

Bilo koji brzi antigenski ne stariji od 48č

Za sve posetioce Festivala, poliklinika ,,Human” će omogućiti antigensko testiranje u poliklinici po ceni od 700 dinara. Kupljena karta se pokazuje na uvid, a rezultati stižu u roku od pola sata.

 


Scroll