Narodno pozorište u Nišu za 14. februar organizuje poseban događaj, koncert Jadranke Jovanović sa Draganom Moles, kao gošćom, pod nazivom „Ljubav na dar“.

Primadonu Jadranku Jovanović, pratiće pijanistkinja Nada Matijević, a kao gosti nastupiće Dragana Moles – sopran, pijanista Bojan Mladenović i glumac Miloš Đurović.

Koncert počinje u 20 sati, a cena ulazinaca je 500 dinara.

Jadranka Jovanović već godinama važi za sinonim vokalne umetnosti u Srbiji. Respektabilan ugled u svetskim umetničim krugovima ostvarila je pre svega nastupima na preko 120 svetskih operskih i koncertnih pozornica, od Pekinga do Meksiko Sitija, i od Palm Biča do Sibira, među kojima se izdvajaju: Milanska „Skala”, „Teatar Liceo” u Barseloni, „Teatar Masimo” u Palermu, „Mocarteum” u Salcburgu, „Teatar Munisipal” u Rio de Žaneiru, „Bunka Kaikan” u Tokiju, „San Karlo” u Lisabonu, „Teatar Komunale” u Firenci, „Teatar Ređo” u Parmi, Opera u Nici, Festival „Žorž Enesku” u Bukureštu, „Glen Guld” dvorana u Torontu, „Teatar Belini” u Kataniji, Rosinijev Festival u Pezaru, atinski „Irodion”, „Kenedi Centar” u Vašingtonu, „Karnegi Hol” u Njujorku… Ostaće upamćena i kao prva Karmen na Bliskom Istoku u Arapskim Emiratima. U svojoj dosadašnjoj, trideset i osam godina dugoj karijeri, ostvarila je preko 2160 nastupa u operama i na koncertnim podijumima.

Sarađivala je sa najvećim svetskim umetnicima: Klaudijom Abadom, Rikardom Mutijem, Rikardom Šaijem, Plasidom Domingom, Mirelom Freni, Peterom Dvorskim, Hozeom Karerasom.

Otpevala je preko 70 uloga iz opera i vokalno-instrumentalnih dela, od kojih su najupečatljivije: Abigaila, Pepeljuga, Santuca, Eboli, Karmen, Amneris,Đovana Sejmur, Princeza de Bujon, Adalđiza, Izabela, Preciozila, Grofica Marica, Silva, Komponist, Verdijev „Rekvijem”…

Rođena je u Beogradu, gde je na Fakultetu muzičke umetnosti stekla dve univerzitetske diplome: na teoretskom odseku, i na odseku za solo pevanje. Na odseku za solo pevanje je i magistrirala.

Zanimljivo je da je već na početku njene internacionalne karijere kritičar lista „Mesađero Veneto” iz Trsta napisao „da joj ništa ne nedostaje da bi bila prava primadona”.

Jadranka Jovanović je u muzički život svoje zemlje uvela čitav niz inovacija, tematski osmišljenjih koncerata, počev od prvog, pod nazivom „Vek i po srpske solo pesme”, zatim „Veče Verdijevih Diva”, „Veče francuske muzike”, „Verdi –Sekspir”, „Veče Rosinija”, „Svetski muzički biseri”, „Ciganski romansero, prvo predstavljanje španske zarzuele u Srbiji, „Puškinijana”.
Na prostore bivše Jugoslavije prva je izvela veliki broj muzičkih rariteta, nepoznatih dela.

Do sada je realizovala 10 celovečernjih solističkih koncerata u sali Kolarčeve zadužbine, kao i 5 solističkih koncerata u beogradskom „Sava Centru”, i više od 180 solističkih koncerata širom zemlje i sveta, kroz koje je pokazala i svoj veliki istraživačko-muzikološki rad.

2016. godine objavljena je knjiga „Recondita armonia“ uvaženog italijanskog muzičkog kritičara Bruna Baudisona posvećena operskim umetnicima koji su ostavili neizbrisiv trag u italijanskim operskim kućama u poslednje tri decenije. Značajno mesto u ovoj knjizi pripalo je Jadranki Jovanović.

Pored „Sjajno izbrušenog glasa, sa frazama koje su interpretirane zbunjujućom lakoćom plasirane sa prvoklasnim talentom” (Nice Matin-Francuska) kritičari širom sveta uvek su isticali i njenu „Briljantnu scensku pojavu” (Ciriški „Linz Cajtung”).

Ostaće zapamćeno da je tokom svoje duge internacinalne karijere bila i ostala svoja, prava i dominantna primadona, uvek sa stalnom adresom u Beogradu ponosna na svoje poreklo.


Scroll