Drugi pozorišni festival balkanskog kulturnog prostora ,,Teatar na raskršću“, koji se ove godine održava u vanrednom terminu od 07. do 14. septembra 2021. godine u Narodnom pozorištu Niš, večeras će biti završen svečanom dodelom nagrada i izvođenjem predstave koja će biti odigrana u čast nagrađenih ,,Život se sa mnom mnogo poigrao” u režiji Dina Mustafića, inspirisana istoimenim romanom Davida Grosmana,. Ova predstava je koprodukcija udruženja građana “Novi tvrđava teatar” i Novosadskog pozorišta – Újvidéki Színház, a proizvod asocijacije regionalnih festivala, baš kao što je i predstava ,,Čudo Svetog Georgija” proizvod  pozorišne asocijacije ,,7 plus”, a koprodukcija 3 pozorišta – Dramsko-lutkarskog teatra ,,Ivan Radoev” iz Plevena, Teatra ,,Joan Slaviči” iz Arada i Narodnog pozorišta Niš, koja je svečano otvorila ovogodišnji Festival premijernim izvođenjem. Sve to ovom festivalu daje svojevrsni kuriozitet – da dve predstave, nastale na ovakav način otvore i zatvore 2. po redu ,,Teatar na raskršću”. Nakon gore pomenute premijere, publika je imala priliku da pogleda i  6 predstava u okviru takmičarskog dela programa:

ZA SADA JE SVE OK  Kruševačkog pozorišta, po tekstu Nataše Rajković „Prozor”, a u adaptaciji i režiji  Snežane Trišić, 08. septembra.

DAN KADA JA NIJE VIŠE BILO JA Beogradskog dramskog pozorišta, po tekstu Rolanda Šimelpfeniga, u režiji Tare Manić, 09. septembra.

ŽIVOT JE SAN Teatra ,,Zong” iz Sofije, po tekstu Pedra Kalderona de la Barke, u adaptaciji i režiji Dine Markove, 10. septembra.

KONS: NOVO DOBA, Prešernovog gledališča Kranj iz Slovenije, po tekstu Srečka Kosovela, u režiji Žige Divjaka , 11. septembra.

PAZI NA PRAZNINU Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu, po tekstu i u režiji Romana Nikolića, 12. septembra.

KO JE UBIO DŽENIS DŽOPLIN? Srpskog narodnog pozorišta, po tekstu Tijane Grumić, u režiji Sonje Petrović, 13. septembra.

Odluke o nagradama donosio je stručni žiri festivala, žiri okruglog stola kritike i novinarski žiri.

Stručni žiri u sastavu: Mia Begović,  glumica iz Zagreba i predsednica žirija, Katarina Kocevska, glumica iz Skoplja, Bogdan Kostea, glumac i reditelj iz Arada, Branislav Mićunović, reditelj iz Podgorice, i Vlado Kerošević, glumac i profesor iz Tuzle doneo je sledeću odluku:

OBRAZLOŽENJE STRUČNOG ŽIRIJA

Nagradu za epizodnu ulogu – za jedinstveno izraženu energiju i snažnu emociju  u rešavanju  ,,takozvanog malog zadatka”, dodeljuje se glumici u predstavi ,,Dan kada je nije više bilo ja” Beogradskog dramskog pozorišta glumici NATAŠI MARKOVIĆ.

Specijalnu nagradu žiri dodeljuje kao visoko priznanje za neočekivane domete i definisane istraživačke težnje, predstavi ,,Kons: Novo doba” Prešernovog gledališča Kranj, te citirajući riječi koje doživljavamo tačnim, a to su riječi selektora ovoga festivala Vlatka Ilića da je predstava ,,Kons: Novo doba”,,najpoetičnija i najavangardnija predstava u ovogodišnjoj selekciji”.

Nagradu za scenski pokret- za scenska i glumačka rešenja fascinirana snagom dejstva i moći ljudskog i glumačkog tijela, u predstavi ,,Život je san”, Teatra ,,Zong” iz Sofije dodeljuje se BOJANU ARSOVU.

Nagrada za originalnu scensku muziku – koja na poseban način obilježava poetičnost predstave ,,Za sada je sve ok” Kruševačkog pozorišta, dodeljuje se IRENI POPOVIĆ.

Nagrada za scenografsko, ali i za kostimografsko ostvarenje, koje skladno i snažno podržavaju ideju, stil i žanr predstave ,,Pazi na prazninu” Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu,  dodeljuje se ZDRAVKI IVANDIJI KIRIGIN.

Nagrada za najbolju mladu glumicu za uloženu i ispoljenu energiju i dubok glumački doživljaj inspirisan mitom Dženis Džoplin, u predstavi ,,Ko je ubio Dženis Džoplin”, Srpskog narodnog pozorišta i OPENS-a iz Novog Sada, dodeljuje se SONJI ISAILOVIĆ.

Nagrada za najbolju žensku ulogu – za težak zadatak u tumačenju mita Dženis Džoplin neočekivanim  i nesvakidašnjim glumačkim sredstvima u predstavi ,,Ko je ubio Dženis Džoplin” Srpskog narodnog pozorišta i OPENS-a iz Novog Sada, dodeljuje se BOJANI MILANOVIĆ.

Nagrada za najbolju mušku ulogu –  za jedinstven i ekskluzivan glumački pristup u tumačenju Sigismunda u predstavi ,,Život je san” Teatra ,,Zong” iz Sofije, dodeljuje se BOJANU ARSOVU čija glumačka pojava na ovom festivalu ostavlja duboki trag. A u konkurenciji za nagradu najbolji mladi glumac istakao se kao neupitan kandidat.

Nagrada za režiju – za snažnu, a nepretencioznu ideju, za sklad svih elemenata predstave, za autorsku ispovjed i duboko proživljene emocije koje se tiču katarzičnih međuljudskih komunikacija, za opominjući glas rediteljske poruke u predstavi ,,Pazi na prazinu” Hrvatskog narodnog kazališta iz Varaždina, dodeljuje se ROMANU NIKOLIĆU.

Nagrada za najbolju predstavu – za misionarsku ulogu teatra u isceljenju rana izgubljenih ljudskih duša i nepovratnog otuđenja, upotpunjujući ovakav teški zadatak visokim standardima teatarskoga zanata koji je doveo u čvrstu i jedinstvenu spregu sve elemente koji čine ovu predstavu, dodeljuje se Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu za predstavu PAZI NA PRAZNINU.

Žiri okruglog stola kritike u sastavu: prof. dr Milivoje Mlađenović, pisac i teatrolog iz Sombora; prof. dr Nenad Novaković ekspert za elektronske medije i menadžment u kulturi iz Banja Luke;  Igor Burić, pozorišni kritičar iz Novog Sada; Dejan Petković, pozorišni kritičar iz Niša; Olivera Milošević, novinarka i teatrološkinja iz Beograda i Bojan Munjin, novinar i pozorišni kritičar iz Zagreba doneo je sledeću odluku:

Nagrada Okruglog stola kritike za najbolju predstavu većinom glasova dodeljena je PREŠERNOVOM GLEDALIŠČU KRANJ za predstavu KONS:NOVO DOBA.

Žiri novinara u sastavu: Borka Trebješanin – Politika, Tanja Mijović – Treći program RTS-a, Miljana Nikolić- RTV Belami, Tatjana NJežić – Blic i  predsednik Lidija Georgijev- RTS, dopisništvo Niš doneo je sledeću odluku:

Nagrada novinarskog žirija za najbolju predstavu većinom glasova dodeljena je KRUŠEVAČKOM POZORIŠTU za predstavu ZA SADA JE SVE OK.


Scroll